Wednesday, April 8, 2015

Kalau dah tiba masanya

Assalamualaikum wbt

Semalam aku di kejut kan dengan berita kematian rakan kerja  di Bahagian Sukan. Pitam dan terjatuh di parking lot, dijumpai terus di bawah ke hospital, sampai di hospital doktor kata dah tiada denyutan nadi tapi doktor tetap buat prosedur untuk menyelamat. Nak dijadikan cerita abeshuk dan 3 org lagi member dia antara orang yg rescue dan bawa ke hospital turut terbabit di balai polis bagi penyediaan laporan kematian.

Aku kurang mengenali dia dengan lebih dekat. Tapi dia bapa saudara kepada rakan sejawat aku. Nak katakan rapat tak juga tapi 2 kali anak dia kahwin aku hadir. Orang jemputkan I follow je.

Aku risau abeshuk ni...tak pernah hadapi situasi macam ni...tiba2 terlibat secara terus....takut dia terkenang2 dan tak boleh tidur malam. Aku pesan pada abeshuk balik dari hospital terus mandi jangan lengah2 lagi. Alhamdullilah nampaknya ok tiada masalah.

Abeshuk asyik cakap senangnya arwah pergi. Abeshuk cakap antara soalan pertama yang doktor tanya pada mereka adalah ada tak buat CPR. Masing2 golek kepalalah. Penting sebenarnya CPR ni tapi pakat tak belajar. Abeshuk yang belajar dulu pun bila tiba saat dan masa yang perlu di gunakan panik dan tak ingay cara. Ehmmm guano tu. Apa2 pun marilah kits sedekah kan al fatihah kepada arwah semoga jasadnya di tempatkan di kalangan orang2 mukmin. Amin.

No comments:

Post a Comment