Thursday, April 9, 2015

Aku takut

Assalamualaikum wbt

Aku menulis dalam kenderaan jabatan. Menuju ke Banting bagi menghadiri pengkebumian arwah bonda kepada TPSA Tn Hj Ashri. Berturut2 kematian di tempat kerja aku ni. Aku sedar kematian boleh datang pada bila2 masa tak kira tua ke muda...tak kira sihat ke sakit. Setiap kali aku melihat orang tersayang menagis ketika mengucup mayat. Hiba perasaan aku terutama jika aku bayangkan mayat itu orang yang aku sayang. Mampu kah aku hadapinya.

Keadaan ini membuatkan aku semakin menghargai insan tersayang. Cuba berbuat baik sesama insan. Cuba berlaku adil. Yang paling penting amalan perlu di tingkatkan.  Bacaan al quran perlu dibetulkan. Menghadiri majlis agama perlu diperbanyakkan. Paling cepat boleh diaplikasikan adalah kurangkan hiburan ye...nonton rancangan agama bukan dikalihkan tengok drama atau orang menyanyi. Bukan lah tak boleh tengok kurangkan aje.

Satu lagi yang paling penting kurang sifat Mak Jah tu...kurangkan kapochi tu ye.

No comments:

Post a Comment