Wednesday, January 1, 2014

Happy new year 2014

Selamat tahun baharu kepada semua. Bertambahlah lagi umur kita setahun lagi. Hu..hu...tup2 nanti tiba2 je umur dah 50 tahun....tak sedar masa berlalukan...

Tahun 2013 aku dah stop berblog. X tau lah cam malas je....macam susah aje nak update blog melalui note.....tak boleh sign in lah ....hu..hu...buta it lah katakan....dah setahun lebih pakai note baru tau nak update blog kena install app bloggers...he..he....bukanlah baru sgt tau....tapi saja ambil berkat tahun baru utk start balik berblog.

Imbas kembali peristiwa ditahun 2013.

* Bermula kehidupan aku sebagai anak yatim piatu....perbezaannya agak ketara. Masa arwah mak ada sekurang2nya 2 minggu  mesti balik kg....boleh jumpa ramai2. Tapi bila arwah mak dah tak de nak jumpa adik beradik pun kena planning atau ada occasion apa2 baru dpt jumpa.....hu..hu.

* Tahun 2013 hilang lg satu anggota badan aku...iaitu gigi sebatang dah cabut..hu...hu...kalau tiap2 tahun hilang cam ne.

* Tahun 2013 juga aku dapat APC Anugerah Perkhidmatan Awam. Dulu dlm gred lama kerja 7 tahun baru dpt APC tapi utk gred baru setahun kerja je dah dapat..tq Allah....Alhamdullilah

*Kehidupan berkerja tahun 2013 agak huru hara juga dengan persiapan utk diaudit oleh MQA. Macam2 kerja kena buat...stress betul. Nasib baik lah last2 PPD tak terpilih utk diaudit....kalau tak mahu doubled stress kot.

*Tahun 2013 juga  aku lebih particular ttg penjagaan kesihatan. Aku dah mula makan supplements utk kesihatan spt EPO...omega 3....kalsium...garlic dsb....Penjagaan kulit muka pun lebih ditekankan....tak nak lah kelihatan tua sebelum waktunya....he..he

*Aku dah selesaikan kursus PPK dan CPCM dalam tahun 2013. Begitu juga dgn abeshuk....kami dah settle kursus wajib...he..he..

Ok tu ajelah yg agak2 penting yang aku boleh ingatlah setelah refer planner. Percutian tahun ni juga tiada yg di luar negeri semuanya di dalam negeri je..tahun ni berkesempatan ke johor baharu...kelantan....penang....taiping...cherating....hot spring...gold coast....pulau pangkor. ...bukit merah....perlis....kl.....kebanyakkan tempat berulang2....pergi contohnya ke gold coast morib dan hot spring.....tahun ni macam kurang sikit berjalan berbanding ngan tahun lepas.

Amalan pula tahun 2013 ni....he...he...malu pulak nak citer...adalah sikit improvement. .semoga Allah bukakan lagi pintu hati aku supaya banyakkan lagi amalan....banyak lagi yang nak kena belajar tetapi kekuatan utk belajar perlu lebih ditingkatkan lagi. Ya Allah ya tuhan ku kau kuatkan lah iman aku semoga aku menjadi muslimah yang diredhai Allah. Amin.

Selamat tahun baru uols....bye..bye...

No comments:

Post a Comment